مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1396 ساعت 14:202018-01-09پزشكي

گلستان در گروه دوم استان های چاق کشور قرار دارد


مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان گلستان با اشاره به اینکه نزدیک به 50 درصد میانسالان کشور چاق هستند، گفت: گلستان در گروه دوم استانهای کشور از لحاظ چاقی محسوب می شویم.

- فرهاد لشگر بلوکی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه شاخص های مختلفی برای تعریف چاقی وجود دارد، اظهار کرد: به طور معمول وقتی تناسب بین وزن و قد فرد به هم می خورد و یا به عبارت علمی وقتی BMI بالاتر از عدد 25 قرار می گیرد، به آن فرد چاق گفته می شود.

وی با بیان اینکه شاخص های دیگری نیز برای چاقی از جمله سایز کمر وجود دارد، افزود: به عنوان نمونه در آمریکا سایز کمر 102 سانتی متر به بالا برای آقایان و سایز 88 سانتی متر و بالاتر برای خانم ها و در اروپا سایز 94 سانتی متر و بالاتر برای آقایان و سایز 80 سانتی متر و بالاتر در خانم ها چاق محسوب می شوند.

لشگر بلوکی بیان کرد: مهمترین علل بروز چاقی مربوط به اختلالات هورمونی مانند کم کاری تیرویید و وراثت و میزان دریافت انرژی در مقابل کالری که فرد در روز می سوزاند، می شود.

مدیرگروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت گلستان ادامه داد: بیماری های غیر واگیر مانند دیابت، فشار خون، سرطان و کبد چرب در افراد چاق شایع هستند.

همچنین افزایش چربی و کلسترول خون و مشکلات گوارشی از دیگر مشکلاتی هستند که افراد چاق با آن درگیر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلستان در گروه دوم استان های چاق کشور قرار دارد

گلستان در گروه دوم استان های چاق کشور قرار دارد