مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1396 ساعت 11:052018-01-11فرهنگي

ثبت رسم چهارشنبه خاتون و دوشاب شهرستان ملکان در فهرست آثار ملی کشور


رییس اداره میراث فرهنگی ملکان از ثبت «رسم چهارشنبه خاتون چهارشنبه ننه روستای آقمنار شهرستان ملکان در فهرست آثار ملی خبر داد.

- ثبت رسم چهارشنبه خاتون و دوشاب شهرستان ملکان در فهرست آثار ملی کشور رییس اداره میراث فرهنگی ملکان از ثبت رسم چهارشنبه خاتون چهارشنبه ننه روستای آقمنار شهرستان ملکان در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وحید خادمی در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: در نشستی که روز دوشنبه 17 دی ماه در کمیته ملی ثبت میراث ناملموس فرهنگی با حضور "فرهاد نظری" مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی، و کاشناسان مربوطه و نمایندگان میراث فرهنگی استان های کشور در تهران برگزار شد، پس از طرح و دفاعیات لازم 12 اثر میراث ناملموس از استان آذربایجان شرقی پس از تصویب اعضا در فهرست آثار ملی قرار گرفت .

وی افزود: از این 12 آثار ثبت شده دو اثر دوشاب ملکان و چهارشنبه خاتون از شهرستان ملکان جزو آثار ناملموس در فهرست ملی کشور ثبت شد.

خادمی در ادامه از مستند نگاری سه اثر دیگر از شهرستان ملکان جهت طرح در شورای ثبت استان خبر داد و اظهار کرد: نخ ریسی در روستای یولقونلوی جدید ، کشتی آشیرما روستای آقمنار و نحوه کاشت و برداشت انگور و فرآوری سنتی کشمش در روستای قوریجان از توابع بخش مرکزی ملکان جهت طرح در فهرست آثا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت رسم چهارشنبه خاتون و دوشاب شهرستان ملکان در فهرست آثار ملی کشور

ثبت رسم چهارشنبه خاتون و دوشاب شهرستان ملکان در فهرست آثار ملی کشور