مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1396 ساعت 11:152018-01-11سياسي

تولید داروهای مشتق از پلاسما بزودی در کشور


مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از تولید داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی در آینده نزدیک در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر پور فتح الله در دیدار با استاندار قزوین اظهار کرد: تولید داروهای مشتق از پلاسما در کشور مزیت های اقتصادی زیادی به دنبال خواهد داشت.

وی بابیان اینکه در بیشتر کشورهای درحال توسعه چهار پنجم پلاسماها دور ریخته می شوند، اضافه کرد: اما ما با کسب استانداردهای اروپایی پلاسماها را جمع آوری کرده و از آن برای داروهای مشتق از پلاسما استفاده می کنیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران خاطرنشان کرد: در حال برنامه ریزی هستیم به منظور تولید داروهای مشتق از پلاسما با ایجاد مراکز جامع اهدای مستقیم پلاسما، تا سال 1400 ظرفیت جمع آوری این فرآورده خونی را در کشور به یک میلیون لیتر برسانیم.

وی تصریح کرد: تولید داروهای مشتق از پلاسما در کشور هم دسترسی بیماران را به این نوع داروها راحت می کند و هم قیمت این داروها را کاهش می دهد.

پورفتح الله ادامه داد: از منظر امنیت ملی نیز این اقدام در جهت جلوگیری از بیماری های نوظهور ناشی از استفاده از پلاسمای بیگانه در داروهای مشتق از پلاسما بسیار مؤثر بوده و ما را از مشکلات مشابه اتفاقی که درگذشته درباره بیماری هایی چون هپاتیت c و اچ آی وی روی داد، دور می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید داروهای مشتق از پلاسما بزودی در کشور

تولید داروهای مشتق از پلاسما بزودی در کشور