مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1396 ساعت 15:352018-01-11بين الملل

توافق اولیه دو حزب اصلی کردستان عراق درباره تعیین استاندار جدید کرکوک


سرانجام بعد از گذشته چند ماه یخ روابط حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق درخصوص موضوع کرکوک ذوب شده و دو طرف براساس اعلام منابع رسمی و غیررسمی به توافق هایی نسبی درخصوص آینده این استان و تعیین استاندار دست یافته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، اتحادیه میهنی کردستان عراق سرانجام توانست موافقت اولیه حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی را برای تشکیل نشست شورای استانی کرکوک در راستای تعیین استاندار جدید بدست بیاورد با این تفاوت که حزب تحت رهبری بارزانی با کاندیدای دیگری برای استانداری کرکوک موافقت کرده است.

از سال 2008 میلادی به این سو احزاب فعال در استان کرکوک که دارای رای هستند، توافق کردند که با توجه به آرای احزاب، پست استاندار کرکوک از اتحادیه میهنی کردستان عراق تحت رهبری جلال طالبانی، نایب رییس استاندار از اعراب سنی و رییس شورای استانی از ترکمان ها انتخاب شود.

در انتخابات اخیر پارلمان عراق، کردها در کرکوک دارای هشت کرسی که از این تعداد شش کرسی متعلق به اتحادیه میهنی بود، اعراب سنی استان دارای دو کرسی و ترکمان ها نیز دارای دو کرسی پارلمانی بودند.

بعد از اتفاقات 16 اکتبر که منجر به تسلط نیروهای فدرال ارتش عراق بر کرکوک شد اعضای حزب دموکرات کردستان عراق از شورای استانی کرکوک خارج شدند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق اولیه دو حزب اصلی کردستان عراق درباره تعیین استاندار جدید کرکوک

توافق اولیه دو حزب اصلی کردستان عراق درباره تعیین استاندار جدید کرکوک