مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1396 ساعت 10:402018-01-13سياسي

کارت ملی هوشمند به تعویض شناسنامه نیاز ندارد


سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه تعویض شناسنامه برای دریافت کارت ملی هوشمند، الزامی نیست، گفت: کسی که شناسنامه اش مستعمل و کهنه شده یا تغییراتی هویتی داشته باشد، بایستی برای ثبت نام کارت ملی هوشمند نسبت به تعویض شناسنامه اقدام کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیف الله ابوترابی با بیان اینکه تعویض شناسنامه برای دریافت کارت ملی هوشمند اجباری نیست، اظهار کرد: اگر شناسنامه ای مستعمل و کهنه شده ویا فرد در هویتش تغییراتی ایجاد شده باشد،بایستی فرد برای دریافت کارت ملی هوشمند نسبت به تعویض شناسنامه اقدام کند.

در حقیقت این مستعمل شدن و تغییر هویت شناسنامه شامل ناخوانایی،کم رنگ شدن شناسنامه، پارگی عکس ، تغییر نام و نام خانوادگی و امور هویتی است.

در غیر این صورت تعویض شناسنامه برای اخذ کارت ملی هوشمند الزامی نیست.

وی در ادامه درباره مدت زمان تعویض شناسنامه برای متقاضیان آن افزود: تعویض شناسنامه در شهرستان ها از یک تا سه روز و در تهران نیز کمتر از یکماه خواهد بود.

البته در تلاش هستیم که این زمان را در تهران به یک هفته کاهش دهیم.

ابوترابی در ادامه همچنین به ایستگاه های سیار برای ثبت نام کارت ملی هوشمند نیز اشاره کرد و گفت: در مراکز نگه داری سالمندان درخواست ایستگاه سیار داده می شود و این ایستگاه ها در این مراکز مستقر می شوند؛ اما برای خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارت ملی هوشمند به تعویض شناسنامه نیاز ندارد

کارت ملی هوشمند به تعویض شناسنامه نیاز ندارد