مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1396 ساعت 18:412018-01-13بين الملل

دو دستگی بین رهبران اهل سنت عراق در آستانه انتخابات پارلمانی


رهبران اهل سنت عراق در حالی که کمتر از شش ماه به انتخابات پارلمانی مانده است، هنوز نتوانسته اند به یک رویکرد تقریبا واحد دست یابند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بین رهبران اهل سنت در عراق در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور نوعی دو دستگی وجود دارد و برخی قصد دارند  با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و برخی دیگر با  نوری المالکی، معاون رییس جمهوری این کشور ائتلاف کنند.

به نوشته پایگاه خبری کردپرس، روزنامه العرب عربستان در گزارشی نوشت: احزاب اهل سنت در عراق دارای سه رویکرد سیاسی برای مرحله آینده در عراق  هستند که اولین رویکرد به سوی العبادی و دومین رویکرد به سوی المالکی و سومین رویکرد مشارکت انفرادی و مستقل در انتخابات پیش روی پارلمانی است.

روزنامه العرب همچنین نوشت: اکثر شخصیت های اهل سنت در استان الانبار عراق  برای هم پیمانی با نوری المالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون تلاش می کنند، اما خالد العبیدی، وزیر دفاع پیشین عراق که اهل موصل است و قاسم الفهداوی، وزیر نیروی عراق که اهل استان الانبار است، قصد دارند با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق ائتلاف کنند.

این روزنامه افزود: سلیم الجبوری، رییس مجلس نمایندگان عراق  نیز برای ائتلاف با ایاد علاوی، رییس ائتلاف الوطنیه و صالح المطلک، رییس جبهه  الحوار الوطن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو دستگی بین رهبران اهل سنت عراق در آستانه انتخابات پارلمانی

دو دستگی بین رهبران اهل سنت عراق در آستانه انتخابات پارلمانی