مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1396 ساعت 12:552018-01-22بين الملل

کارشناس سیاست هسته ای: اون از عاقبت صدام و قذافی می ترسد


" یک کارشناس سیاست هسته ای مدعی شده است که رهبر کره شمالی توانایی های نظامی خود را به خاطر هراس از دچار شدن به "عاقبت صدام حسین و معمر قذافی" گسترش می دهد.

یک کارشناس سیاست هسته ای مدعی شده است که رهبر کره شمالی توانایی های نظامی خود را به خاطر هراس از دچار شدن به "عاقبت صدام حسین و معمر قذافی" گسترش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از اکسپرس، جفری لوییس، کارشناس سیاست هسته ای از "موسسه بین المللی مطالعات میدلبری" در مونتری کالیفرنیا اظهار کرد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گسترش تسلیحات هسته ای را به دلیل دفع قدرت آمریکا انجام می دهد تا تجربه عراق و لیبی را تکرار نکند.

وی افزود: فکر می کنم کیم جونگ اون از گرفتار شدن به عاقبت صدام حسین و معمر قذافی هراس دارد.

او می ترسد که ما کاری را با او انجام دهیم که با آن ها انجام دادیم و تسلیحات هسته ای را بهترین زمینه برای دفع این خطر می بیند.

لوییس تاکید کرد که دشواری این کار این است که به رهبر کره شمالی اطمینان دهیم که امضای یک قرارداد درخصوص تسلیحات هسته ای، می تواند مفید باشد.

وی تشریح کرد: وقتی کره شمالی این قرارداد را امضا کرد، چگونه این اطمینان را به آن ها می دهیم که به عاقبت صدام دچار نمی شوند؟ چون در واقع صدام حسین تسلیحات کشتار جمعی را در اختیار آنان گذاشته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس سیاست هسته ای: اون از عاقبت صدام و قذافی می ترسد

کارشناس سیاست هسته ای: اون از عاقبت صدام و قذافی می ترسد