مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1396 ساعت 14:352018-01-22اقتصادي

جزییات وام های ارزی صندوق توسعه ملی در بانک ها


صندوق توسعه ملی در طول دوران فعالیت خود حدود 36 میلیارد دلار طرح را اعلام وصول و تایید کرده که از این مبلغ حدود 13 میلیارد دلار پرداخت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق اساسنامه صندوق توسعه ملی، باید منابعی که از ابتدای تاسیس این صندوق از سال 1390 از محل فروش نفت، گاز و میعانات گازی و فرآورده های نفتی به آن به طور سالانه واریز می شود، در قالب اعطای تسهیلات به بخش های خصوصی، تعاونی و بنگاه های اقتصادی غیر دولتی پرداخت شود.

هر ساله قراردادهای عاملیت ارزی بین صندوق توسعه ملی و بانک ها منعقد شده و منابع از این طریق در اختیار مشمولان قرار می گیرد.

جریان پرداخت تسهیلات در صندوق توسعه ملی از این قرار است که متقاضی دریافت درخواست خود را به بانک عامل اعلام کرده و این بانک بعد از بررسی و تایید طرح و انطباق آن با الزامات نظام نامه صندوق اگر مورد پذیرش قرار گیرد، به صندوق توسعه ملی ارسال می کند و در غیر این صورت عدم پذیرش آن به متقاضی اعلام خواهد شد.

در ادامه صندوق نیز طرح دریافتی از بانک های عامل را از نظر الزامات نظام نامه صندوق و همچنین سایر موارد بررسی می کند.

اگر در این مرحله مورد تایید صندوق نباشند، به بانک عامل برگشت می خورد، در غیر این صورت مراحل بعدی ادامه پیدا کرده و به بانک مرکزی برای مسدود شدن مبلغ درخواستی اعلام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات وام های ارزی صندوق توسعه ملی در بانک ها

جزییات وام های ارزی صندوق توسعه ملی در بانک ها