مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1396 ساعت 16:352018-01-22پزشكي

تشخیص 600 بیماری ژنتیکی نهفته پیش از ازدواج و بارداری


نائب رییس انجمن نوروژنتیک شاخه خراسان رضوی گفت: امروز با پیشرفت علم ژنتیک در کشور می توانیم حدود 600 بیماری ژنتیکی به صورت نهفته را قبل از ازدواج و بارداری، - تشخیص دهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا عباس زادگان امروز دوم بهمن ماه در نشست خبری دومین کنگره بین المللی و دهمین همایش ملی "نوروژنتیک ایران" که در سازمان مرکزی جهاددانشگاهی مشهد برگزار شد، در خصوص اظهار کرد: ارتباط ژنتیک با رشته های مختلف پزشکی می تواند کمک زیادی به تشخیص زودهنگام، پیشگیری و درمان هدفمند داشته باشد.

وی، هدف اصلی انجمن نوروژنتیک ایران را برقراری پلی میان علوم پایه و بالینی دانست و ادامه داد: انجمن نوروژنتیک سال ها پیش در کشور تاسیس شده است، ما در این انجمن می توانیم 6 میلیارد رمز ژنتیک انسان را به دست آوریم؛ این اطلاعات ژنتیکی می تواند در زمینه بررسی علت اصلی بیماری های نظیر مغز و اعصاب به ما کمک کند.

این متخصص ژنتیک، اطلاعات ژنتیکی را نقشه راه درمان بیماران در پزشکی فرد محور دانست و تاکید کرد: ما در زمینه رشته پزشکی شخص محور از اطلاعات ژنتیکی استفاده می کنیم که به طراحی درمان های هدفمند منتهی می شودکه البته تنها برای بیماری ها ژنتیکی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص 600 بیماری ژنتیکی نهفته پیش از ازدواج و بارداری

تشخیص 600 بیماری ژنتیکی نهفته پیش از ازدواج و بارداری