مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 بهمن 1396 ساعت 04:362018-01-28سياسي

مروری بر مواضع سیمین بهبهانی در مخالفت با جمهوری اسلامی؛ قلم‏های شکسته


در تاریخ، هیچ انقلاب و تحول شگرفی را نمی‏توان سراغ گرفت که اهالی قلم در صف اول آن قرار نگرفته و نقش و سهم تعیین کننده‏ ای در بیدارسازی و جهت دهی مردم نداشته باشند و اما قلم‏ها همیشه در این نقش مقدس رسالت آفرین نبوده‏ اند.

- این عضو کانون نویسندگان ایران جزو حلقه ی اصلی حمایت شاعران و نویسندگان از آشوب­طلبان بود.

ارادت به پهلوی و مخالفت با کانون!! وی با آن که از جوانی جزو هواداران حزب توده بوده لکن به دلیل بی پروایی و جسارت خارج از عرف و آداب زمانه در عرصه ی شعرهای عاشقانه و بیان عواطف زنانه، خیلی زود مورد توجه و حمایت برنامه ریزان و سیاست گذاران فرهنگ به اصطلاح تجددطلب دوره ی محمدرضا پهلوی قرار گرفت و در جوانی عضو انجمن طرفداران صلح وابسته به حزب توده شد.

او را به حق، مبتذل سرای رژیم پهلوی می­نامند که در جریان پیش برد اهداف رژیم در کمیسیون شعر و ترانه به تعمیق ابتذال می پرداخت لکن نکته ی مهم در کارنامه ی سیمین بهبهانی، مخالفتش با کانون نویسندگان ایران است! وقتی در سال 1347رژیم، برنامه ای با نام کنگره ی شعر ایران و با حضور فرح پهلوی برگزار کرد که کانون نویسندگان ایران به مقابله با آن پرداخت و در ادامه به همکاری سیمین بهبهانی با ساواک در انحلال کانون انجامید! اجتماع کانون در منزل مبتذل­سرا او که پیش از انقلاب،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر مواضع سیمین بهبهانی در مخالفت با جمهوری اسلامی؛ قلم‏های شکسته

مروری بر مواضع سیمین بهبهانی در مخالفت با جمهوری اسلامی؛ قلم‏های شکسته