مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 بهمن 1396 ساعت 08:402018-01-28سياسي

نسبت به قضاتی که کمتر از حبس استفاده می کنند، جوسازی هایی می شود


معاون حقوقی قوه قضاییه با طرح این گلایه که ذهنیت حاکم بر عامه مردم و حتی مسئولان استفاده بیشتر از مجازات حبس است، گفت: در رابطه با قضاتی که کمتر از مجازات حبس استفاده می کنند، - جوسازی هایی صورت می گیرد که قاضی قاطعیت نداشته یا با مجرمان با مسامحه برخورد می کند.

ذبیح الله خداییان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به استفاده از مجازات های جایگزین حبس توسط قضات اظهار کرد: سیاست جنایی ایران در رابطه با حبس از زمان تصویب قانون مجازات عمومی در سال 1304 تاکنون ثابت نبوده و حالت سرگردان دارد.

در قانون مجازات عمومی سال 1304 با توجه به هدفی که قانونگذار از اعمال مجازات حبس داشت، حبس با اعمال شاقه یعنی واداشتن محکوم علیه به کارهای سخت را پیش بینی کرده بود، اما بعداً با تغییر نگرش مقنن نسبت به این مجازات از سزاگرایی به اصلاحی و بازپروری مجرم با اصلاحات بعدی در این قانون به خصوص در سال 1352 حبس با اعمال شاقه حذف شد، اما همچنان آمار مجازات حبس در میان مجازات ها بالا بود.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب به خصوص در قانون تعزیرات سال 1362 مجازات شلاق مدنظر قانونگذار قرار گرفت و قدری از تعداد مجازات های حبس کاسته شد، ولی با تصویب قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1370 و متعاقب آن قانون تعزیرات سال 1375 قانونگذار در واکنش اجتماعی به بزه های ارتکابی رویکرد م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسبت به قضاتی که کمتر از حبس استفاده می کنند، جوسازی هایی می شود

نسبت به قضاتی که کمتر از حبس استفاده می کنند، جوسازی هایی می شود