مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 بهمن 1396 ساعت 09:502018-02-03سياسي

حمایت از پژوهش های فناوری نانو با رویکردهای جدید دنبال می شود


برنامه حمایت از پژوهش های فناوری نانو در سال های آینده بر دو محور «ارتقای کیفیت تحقیقات» و «انجام تحقیقات مورد نیاز حال و آینده کشور» متمرکز خواهد شد.

- برنامه حمایت از پژوهش های فناوری نانو در سال های آینده بر دو محور ارتقای کیفیت تحقیقات و انجام تحقیقات مورد نیاز حال و آینده کشور متمرکز خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد فناوری نانو، ضمن بیان این خبر، افزود: کشور ما طی سال های گذشته از نظر تعداد مقالات فناوری نانو به جایگاه چهارم دنیا دست یافته و حدود یک سوم از مقالات ایرانی که در مجلات با ضریب تأثیر بالاتر از 4 منتشر شده اند، مربوطه به حوزه فناوری نانو است.

اما ظرفیت فناوری نانو برای انجام تحقیقات باکیفیت، بیش از این است.

اکنون با توجه به رویکردی که در سند 10 ساله دوم توسعه فناوری نانو داریم، نیاز است که اثرگذاری پژوهش های دانشگاهی ارتقا یابد و دستاوردهای محققان ایرانی بیشتر در مجلات تراز اول دنیا منتشر شود.

دبیر ستاد فناوری نانو همچنین با اشاره به اینکه اکنون حدود 160 شرکت در ایران به تولید محصولات فناوری نانو مشغول هستند و محصولات آن ها در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد، تصریح کرد: پایان نامه های دانشجویی نیز باید بیش از گذشته بر نیازهای صنایع فعلی و آینده متمرکز شود، لذا تحقیقاتی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از پژوهش های فناوری نانو با رویکردهای جدید دنبال می شود

حمایت از پژوهش های فناوری نانو با رویکردهای جدید دنبال می شود