مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 بهمن 1396 ساعت 17:552018-02-03بين الملل

چالش میان بغداد - اربیل؛ این بار بر سر سهم بودجه


" علیرغم دو دور نشست فراکسیونهای کردی در پارلمان عراق با حیدر العبادی نخست وزیر برای بررسی بودجه سال 2018 اما اختلاف بر سر تعیین سهم کردستان عراق از بودجه ملی همچنان ادامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، در حالی که فراکسیونهای کردی بر حفظ نسبت سال گذشته یعنی 17 درصد از بودجه ملی برای بودجه کردستان عراق تاکید دارند و برای اعمال فشار به دولت مرکزی تاکنون به بایکوت نشست های پارلمان درخصوص بررسی بودجه پرداخته اند، حیدرالعبادی اما این نسبت را تبعیض آمیز می داند و از رقم 12 درصد دفاع می کند.

درهمین ارتباط آریز عبدالله رییس فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق در پارلمان عراق در گفتگو با خبرنگار ایرنا در اربیل می گوید: متاسفانه نشست فراکسیونهای کردی با نخست وزیر منجر به نتیجه نشد و دولت آقای العبادی تصمیم جدی برای تصویب سهم 12 درصدی برای منطقه کردستان عراق دارد .

وی افزود: تمامی فراکسیونهای کردی در پی نشست با نخست وزیر تصمیم گرفتند که اگر لایحه بودجه خواسته های فراکسیونهای کردی را مورد لحاظ قرار ندهد نشست پارلمان عراق برای تصویب بودجه را بایکوت کنند.

این مقام کردی در خصوص خواسته فراکسیونهای کردی از نخست وزیرعراق در بودجه سال 2018 عراق اظهار کرد ما در 9 بند خواسته های خود را شامل بازگشت سهم 17 درصد، پرداخت حقوق کارکنان دوائر دولتی، تعیین ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش میان بغداد - اربیل؛ این بار بر سر سهم بودجه

چالش میان بغداد - اربیل؛ این بار بر سر سهم بودجه