مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 بهمن 1396 ساعت 12:152018-02-07سياسي

سرابی که غار «علیصدر» را تهدید می کند


یکی را بزرگترین غار آبی خاورمیانه می نامند و یکی را کم نظیرترین غارهای آبی ایران، اما هیچ کدام نه به طور کامل حفاظت می شوند و نه همتی برای ساماندهی آن ها و حضور گردشگران و تیم های غارنوردی وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غارهای سراب و علیصدر در بین 34 غار شناسایی شده در استان همدان را برجسته ترین غارها می دانند به اندازه ای که علیصدر را گاهی بزرگترین غار آبی خاورمیانه می نامند و سراب را کم نظیرترین غار آبی ایران که هر چند هر دو در فهرست آثار طبیعی ایران به ثبت رسیده اند، اما حال وروزشان نه تنها بهتر از دیگر غارهای استان نیست بلکه به گواه دوستداران میراث فرهنگی همدان بدتر از آن ها هم هست.

در عرصه غار علیصدر هتل ساخته می شود و در حریم درجه یک غار سراب معدن سنگی فعال شده که به سمت سفره های زیرزمینی غار درحال پیش روی است و با این وجود به نظر می رسد برای حفاظت از آنها کار چندانی صورت نمی گیرد و نه تنها پیگیری های گاه و بیگاه مسئولان جواب نداده، بلکه اعتراض های فعالان مدنی هم تا امروز بی نتیجه مانده است.

حسین زندی، فعال میراث فرهنگی همدان در این زمینه به ایسنا می گوید: با آغاز به کار معدن سنگ در حریم درجه یک غار سراب، به مرور سفره های زیرزمینی غار با آسیب مواجه می شوند و از سوی دیگر با ساخت هتل در عرصه غار علیصدر سیماو منظر این غار مخدوش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرابی که غار «علیصدر» را تهدید می کند

سرابی که غار «علیصدر» را تهدید می کند