مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 بهمن 1396 ساعت 18:102018-02-07سياسي

هنوز به بخش فرهنگ توجه جدی نکرده ایم


معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در هفت سال گذشته تنها یک قانون در بخش فرهنگ و هنر در مجلس تصویب شده است، - اعتقاد دارد این نشان می دهد حوزه ی فرهنگ هنوز مورد توجه جدی نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سید هادی حسینی در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان مرودشت، فرهیختگان و هنرمندان را بزرگترین سرمایه های جامعه دانست و گفت: هیچ چیزی را نمی توان همانند "فرهنگ" به مجامع بین المللی عرضه کرد و همین دلیل کافی است تا این بخش ارزشمند و غنی، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

او با تأکید بر استفاده از ظرفیت های موجود در گسترش فضای فرهنگی، گفت: جامعه هنری باید برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز مطالبه گر باشد، اما کمبود امکانات نباید موجب وقفه در اقدامات فرهنگی همچون راه اندازی "خانه فرهنگ محلات" شود بلکه با استفاده از ظرفیت دستگاه ها باید این کمبودها را پوشش داد.

حسینی توجه به هنرهای سنتی و صنایع دستی را یکی از راه های اشتغال زایی دانست و گفت: علی رغم درآمدزایی بسیار خوب این حوزه و موقعیت بسیار ویژه ایران در بخش گردشگری، متاسفانه هنوز نتوانسته ایم صنایع دستی خود را برند کنیم که ناشی از بی توجهی به اقتصاد فرهنگ است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنوز به بخش فرهنگ توجه جدی نکرده ایم

هنوز به بخش فرهنگ توجه جدی نکرده ایم