مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 بهمن 1396 ساعت 08:252018-02-09بين الملل

شورای امنیت در اعلام آتش بس انسانی در سوریه شکست خورد


شورای امنیت در نشست روز پنجشنبه خود که با هدف بررسی اجرای آتش بس یک ماهه در سوریه تشکیل جلسه داده بود، نتوانست به نتیجه ای قابل لمس درباره اعلام آتش بس انسانی در سوریه دست یابد، - این در حالی است که سازمان ملل نسبت به افزایش خطر در مناطق مختلف به ویژه در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق هشدار داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، تعداد زیادی از سفیران 15 کشور عضو شورای امنیت از نشست پشت درهای بسته با چهره هایی عبوس بدون اینکه اظهارنظری بکنند، خارج شدند.

این نشست به درخواست کویت و سوئد برگزار شده بود.

فرانسوا دلاتر، سفیر فرانسه در سازمان ملل هیچ اظهار نظری نکرد، در حالی دیپلمات یک کشور اروپایی دیگر گفت: "وضعیت وحشتناک" است.

نماینده فرانسه اظهار داشت: فرانسه هرگز ادامه وضعیت کنونی در غوطه شرقی را نمی پذیرد و از این رو واکنش جدی شورای امنیت را مطالبه می کند.

باید آتش بس فوری در سراسر سوریه برقرار شود.

سفیر فرانسه نظام سوریه را به تلاش برای بازگرداندن غوطه شرقی به شرایط قرون وسطا متهم کرد و افزود: فاجعه انسانی جدید مقابل چشمان ما در غوطه در حال رخ دادن است.

وی در پاسخ به مخالفت روسیه با صدور قطعنامه ای از سوی شورای امنیت درباره وضعیت انسانی در سوریه گفت: ما همه می دانیم که دستیابی به توافق در شورای امنیت دشوار اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای امنیت در اعلام آتش بس انسانی در سوریه شکست خورد

شورای امنیت در اعلام آتش بس انسانی در سوریه شکست خورد