مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 بهمن 1396 ساعت 09:302018-02-12بين الملل

آمریکا می خواهد شبه نظامیان خارجی در سوریه در کشورهایشان محاکمه شوند


آمریکا ضمن درخواست از کشورهای متحد برای کمک به رویه افزایش شبه نظامیان خارجی که توسط نیروهای دموکراتیک سوریه بازداشت می شوند، تاکید کرد این شبه نظامیان باید تحویل داده و در کشورهای خودشان با عدالت محاکمه شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا قرار است این مساله را در نشست قریب الوقوع در رم با دیگر اعضای ائتلاف ضد داعش مطرح کند.

نیروهای دموکراتیک سوریه در حال حاضر هزاران بازداشت شده داعشی از جمله صدها شبه نظامی خارجی از کشورهای مختلف را تحت بازداشت دارند.

این مساله در روزهای اخیر بسیار اهمیت یافته به ویژه بعد از آنکه نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند دو تن از اعضای انگلیسی گروه تروریستی داعش را موسوم به "بیتلز" که مسئول سر بریدن گروگان ها بودند، بازداشت کردند.

مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که انتقال این دو شبه نظامی خارجی به زندان گوآنتانامو واقع در کوبا یک گزینه محسوب نمی شود و رهبران انگلیسی نیز تاکید کرده اند که نمی خواهند این دو مرد به لندن بازگردند.

کاترین ویلبارگر، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین المللی گفت: ما در رابطه با شبه نظامیان خارجی بازداشت شده، با اعضای ائتلاف ضد داعش در حال رایزنی و همکاری هستیم و انتظار می رود این بازداشت شدگان برای محاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا می خواهد شبه نظامیان خارجی در سوریه در کشورهایشان محاکمه شوند

آمریکا می خواهد شبه نظامیان خارجی در سوریه در کشورهایشان محاکمه شوند