مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 بهمن 1396 ساعت 11:202018-02-12سياسي

تابوی رفراندوم شکسته می شود؟


سه سال و 38 روز بعد از اولین باری که روحانی بحث رفراندوم را پیش کشید در سخنرانی رسمی راه پیمایی 22 بهمن از راه حل مراجعه به آرای عمومی و اصل 59 قانون اساسی سخن گفته است.

- عصر ایران؛ مهرداد خدیر- درست سه سال و 38 روز پیش بود که حسن روحانی رییس جمهوری ایران در اولین کنفرانس اقتصاد که در محل سالن اجلاس تهران (حافظیه) برگزار شد ایده برگزاری همه پرسی و مراجعه به آرای عمومی بر پایه قانون اساسی را برای حل مشکلات و اخذ تصمیمات کلان مطرح کرد.

او در آن همایش گفت: من به عنوان مسؤول اجرای قانون اساسی دلم می خواهد شرایطی فراهم شود تا به اصل برگزاری رفراندوم قانون اساسی عمل کنیم و یک بارهم که شده آن چیزی را که برای همه مهم است و اهمیت دارد از مردم بپرسیم.

هر چند دقیقا مشخص نشد منظور روحانی کدام موضوع است و حدس زده شد درباره استمرار یا قطع پرداخت یارانه نقدی است اما بحث همه پرسی در قانون اساسی دوباره تازه شد.

سه سال و 38 روز بعد رییس جمهوری ایران بار دیگر و این بار در سخنرانی رسمی راه پیمایی 22 بهمن 1396 از راه حل مراجعه به آرای عمومی و اصل 59 قانون اساسی در بحث ها و مشکلات سخن گفته است.

همین فاصله سه ساله در طرح دوباره موضوع شاید از انگیزه موافقان و مخالفان برای استقبال یا انتقاد بکاهد و معتقد باشند مانند نوبت قبل پی گیری نخواهد کرد یا عملیاتی نخوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تابوی رفراندوم شکسته می شود؟

تابوی رفراندوم شکسته می شود؟