مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 بهمن 1396 ساعت 13:202018-02-13فناوري

پلیس بلژیک اعلام کرد: دیگر نگران حمله باج افزارها نباشید


پلیس بلژیک به تازگی از انتشار یک ابزار رمزگشایی از باج افزار خطرناکی که Cryakl نام داشت، پرده برداشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وب سایت وی تری، طبق گزارش های منتشر شده، آمار حملات سایبری و هک در سال 2017 به اوج خود رسیده است و برآوردها نیز حاکی از آن است که رکورد حملات سایبری در سال آینده میلادی 2018 شکسته خواهد شد.

بدافزارها، باج افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال 2016 کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است.

باج افزار، بدافزاری است که به مجرمان اینترنتی امکان می دهد بتوانند از طریق کنترل از راه دور، رایانه شخص قربانی را قفل کنند به گونه ای که کاربر نتواند از سیستم خود استفاده کرده و به فایل های شخصی خود دسترسی پیدا کند، سپس یک پنجره برروی رایانه شخص نمایان می شود و به او هشدار می دهد تا زمانی که هزینه ای پرداخته نشود، نمی تواند قفل فایل های رایانه اش را باز کرده و از آن استفاده کند.

حالا پلیس کشور بلژیک به تازگی اعلام کرده است که پس از انجام تحقیقات و پژوهش های فراوان، به نتیجه و ابزاری دست یافته که قادر است تمامی فایل های کدگذاری و رمزنگاری شده توسط باج افزار خطر ناک موسوم به Cryakl را رمزگشایی کرده و فایل های شخصی و موردنظر ذخیره ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلیس بلژیک اعلام کرد: دیگر نگران حمله باج افزارها نباشید

پلیس بلژیک اعلام کرد: دیگر نگران حمله باج افزارها نباشید