مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 بهمن 1396 ساعت 13:252018-02-14اجتماعي

آخرین آمارها از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور


رییس گروه بیماری های حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طی دو هفته اخیر در تالاب بوجاق 2100 قطعه پرنده مهاجر جمع آوری و امحا شده است.

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب بوجاق گیلان به علت شیوع نوعی از ویروس است که برای اولین بار در کشور ما گزارش شده اما .

- رییس گروه بیماری های حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طی دو هفته اخیر در تالاب بوجاق 2100 قطعه پرنده مهاجر جمع آوری و امحا شده است.

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب بوجاق گیلان به علت شیوع نوعی از ویروس است که برای اولین بار در کشور ما گزارش شده اما نوع ویروس مشاهده شده در پرندگان تلف شده در کنار دریاچه چیتگر تهران همان ویروس سال قبل است.

به دنبال پیدا شدن لاشه سه پرنده مبتلا به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اطراف دریاچه چیتگر سیامک مسعودی- رییس گروه بیماری های حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست- در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: نمونه پرنده تلف شده در دریاچه چیتگر در اختیار سازمان دامپزشکی قرار گرفت و بر اساس آزمایشات اعلام شد که دلیل تلف شدن پرندگان آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است، البته نوع آنفلوآنزای اعلام شده برای انسان خطرناک نیست.

وی با بیان اینکه منتظر جواب آزمایش های تکمیلی سازمان دامپزشکی هستیم، گفت: دریاچه چیتگر مورد پایش و رصد مستمر ماموران سازمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین آمارها از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور

آخرین آمارها از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور