مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 بهمن 1396 ساعت 16:302018-02-14اجتماعي

وعده نجات زریوار از فاضلاب های ورودی تا پایان تابستان سال آینده


دریاچه زریوار به عنوان زیباترین جاذبه آبی غرب کشور، از دیرباز یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی استان کردستان بوده که هرساله حجم زیادی از گردشگران و مسافران را به سوی خود فرامی خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آب دریاچه زریوار شیرین است و از چشمه های جوشان کف دریاچه تامین می شود و این شرایط موجب شده تا به مامنی آرام و مناسب برای گونه های مختلف پرندگان، خزندگان و آبزیان تبدیل شود.

تالاب زریوار در سال های گذشته با تهدیدات بی شماری روبرو بود که با تشکیل ستاد نجات بخشی زریوار از بهمن ماه سال 93 و همچنین تهیه برنامه جامع تالاب زریوار و اتخاذ تصمیماتی در این رابطه، بخشی از این تهدیدات کاهش یافت، اما همچنان برخی از آن ها به قوت خود باقیست.

ورود فاضلاب شهری و روستایی به زریوار یکی از تهدیدات اصلی این دریاچه است، بخشی از این فاضلاب ها در سال های گذشته ساماندهی شدند، اما هم اکنون فاضلاب سه روستای کولان، سیف علیا و محمده و فاضلاب محلات شهری سردوشی، استادیوم و بیسارانی وارد زریوار می شود.

در گذشته و در این راستا عبدالمحمد زاهدی استاندار سابق کردستان، در چهارمین جلسه ستاد نجات بخشی زریوار که تیرماه سال 95 برگزار شد، از ساماندهی کامل فاضلاب های حاشیه تالاب زریوار تا پایان سال 95 خبر داده بود، اما این وعده هنوز محقق نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده نجات زریوار از فاضلاب های ورودی تا پایان تابستان سال آینده

وعده نجات زریوار از فاضلاب های ورودی تا پایان تابستان سال آینده