مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 بهمن 1396 ساعت 05:052018-02-16اقتصادي

روابط تجاری ایران و هند از دریچه بورس کالا


بورس های کالایی در جهان به عنوان نمادهای اقتصاد مدرن به شمار می روند و در این رابطه طراحی سامانه معاملات بین المللی بینِ بورسی برای تجارت انواع کالاهای پذیرش شده می تواند در معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های بازار سرمایه ایران به بازارهای جهانی و سرمایه گذاران دیگر کشورها مؤثر واقع شود.

می توان گفت با افزایش مناسبات تجاری ایران با تجارت جهانی، بورس کالای ایران می تواند همچون جاده ابریشم مسیر توسعه ارتباطات و معاملات بین المللی را فراهم آورد.

ضمن اینکه نباید این نکته را از نظر دور داشت که یکی از کارکردهای بورس های کالایی، کشف قیمت های درست و شفاف براساس سازوکار عرضه و تقاضا در بازار است؛ از این رو، قیمت های کشف شده در بورس های کالایی مورد وثوق و اطمینان نهادهای بین المللی بوده و به عنوان قیمت های معتبر و شاخص مورد توجه محافل اقتصادی بین المللی و همچنین نهادهای سیاست گذار تجارت و اقتصاد بین الملل مانند سازمان تجارت جهانی، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد) و صندوق بین المللی پول است.

بر همین اساس بورس کالای ایران طی سالیان اخیر و با استفاده از ظرفیت تالار صادراتی خود در منطقه آزاد کیش و معاملات تعدادی از محصولات شاخص ایران در بازارهای جهانی از جمله قیر، سنگ آهن، گوگرد و گندم توانسته است قیمت های کشف شده در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط تجاری ایران و هند از دریچه بورس کالا

روابط تجاری ایران و هند از دریچه بورس کالا