مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 بهمن 1396 ساعت 12:202018-02-18اقتصادي

توضیحات یک مسئول درباره مشکلات صادرات قلمزنی


در بحث صادرات فلزات گران بها نقره حساسیت هایی وجود دارد اما نگاه دولت مثبت بوده و اخیرا تجربه های تلخی را که در بحث صادرات داشتیم تا حدودی حل شده است.

- معاون صنایع دستی اصفهان گفت: در بحث صادرات فلزات گران بها نقره حساسیت هایی وجود دارد اما نگاه دولت مثبت بوده و اخیرا تجربه های تلخی را که در بحث صادرات داشتیم تا حدودی حل شده است.

جعفر جعفر صالحی در گفت و گو با ایسنا، درباره اینکه برای آسان شدن صادرات آثاری مثل قلمزنی یا ملیله که معمولا روی فلزهای گرانبها کار می شوند، چه کاری انجام شده است، بیان کرد: حدود یک ماه پیش طی آخرین مکاتباتی که با گمرکات کشور انجام شد مقدار نقره ای که می توانست از طریق مسافر از کشور خارج شود از 3 کیلوگرم به 5 کیلوگرم افزایش پیدا کرد.

او با بیان اینکه خاصیت صنایع دستی این است که شاید از سه تا هزار برابر ارزش افزوده پیدا کند، اظهار کرد: از طرف دیگر ارزش افزوده ای که در بحث مصنوعات نقره وجود دارد بسیار بالاست.

قرار شد ارزش اثر هنری طبق آن چیزی که در اظهارنامه های گمرکی به لحاظ قیمتی پر می شد، صرفا در فلزات گرانبها به ارزش خام ماده اولیه اثر تعلق بگیرد و کاری با ارزش افزوده آن نداشته باشد که این مهمترین قدم برای انجام صادرات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات یک مسئول درباره مشکلات صادرات قلمزنی

توضیحات یک مسئول درباره مشکلات صادرات قلمزنی