مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 اسفند 1396 ساعت 04:352018-02-20اقتصادي

چرا به سفرهای هوایی مالیات می دهیم؟


رونق سفرهای هوایی در 20 سال گذشته هزینه هایی روی دست کشورها گذاشته که دولت ها را بر آن داشته تا برای تامین آن، از مردم به خاطر این مدل پرطرفدار سفر، - مالیات بگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بسیاری از کشورها، عوارض ورود و خروج به خصوص مالیات مربوط به سفرهای هوایی پدیده ای جدید به شمار می آید که در واقع نمایانگر رشد و مقرون به صرفه بودن سفرهای هوایی بین المللی با شروع قرن جدید است.

در عوض، این رشد به افزایش هزینه های مربوط به تأمین زیرساخت های لازم، امنیت و خدمات به مسافران و نگرانی های روزافزون درباره آثار این رشد بر محیط زیست، منجر شده است.

کشورها در پاسخ به این شرایط، مالیات ها، هزینه ها و عوارضی را مطرح و تعیین کردند که بتواند در تأمین مخارج روزافزون، ارائه خدمات، تامین امنیت مسافران و پروازها و در مواردی تشویق به رفتارهای سازگار با محیط زیست به آن ها کمک کند.

در میان کشورهای مورد بررسی، 16 کشور موفق شدند یک مالیات یا بیشتر را شناسایی کنند که به طور خاص به سفرهای هوایی در سطوح ملی مربوط باشد.

بیشتر این مالیات ها به شکل عوارض فرودگاهی بوده (شامل هزینه های فرود و انتظار هواپیماها، عوارض قرار دادن هواپیما در فرودگاه و عوارض پایانه های هوایی) که در بیشتر فرودگاه های بین المللی اعمال می شود و درآمدهای این مالیات ها صرف پوشش هز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا به سفرهای هوایی مالیات می دهیم؟

چرا به سفرهای هوایی مالیات می دهیم؟