مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 اسفند 1396 ساعت 12:502018-02-21بين الملل

پنتاگون از انتقال اولین زندانی سعودی در بند گوآنتانامو به کشورش خبر داد


یک مسؤول نظامی آمریکا اعلام کرد، زندانی عربستانی زندان گوآنتانامو که قبلا تایید شده بود که در حمله به نفتکش فرانسوی در سال 2002 دست داشته به کشورش مسترد خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، احمد محمد احمد هزاع الداربی که چندین سال در گوآنتانامو زندانی است، با مقامات آمریکایی همکاری کرده و در مقابل نیز بازپرسان آمریکایی تصمیم به انتقال وی به مرکز توانبخشی در عربستان بعد از بیستم فوریه جاری گرفته اند.

در صورت انتقال الداربی به عربستان، او اولین زندانی در آمریکا خواهد بود که بعد از رییس جمهور شدن دونالد ترامپ در ژانویه 2017 به کشورش بازمی گردد.

سارا هیگنز، سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای گفت: بعد از تکمیل تدابیر لازم ممکن است که الداربی خواستار این شود که دوره باقیمانده حکم زندانش را در عربستان سپری کند.

هیگنز افزود: این تدابیر که به دست الداربی نیست هنوز پایان نیافته و وی تا زمانی که این تدابیر به طور کامل پایان یابد در گوآنتانامو باقی خواهد ماند.

احمد الداربی به نقشش در توطئه بمب گذاری در نفتکش فرانسوی ام .

وی .

لیمبورگ در سال 2002 در آب های یمن که در اثر آن یک خدمه بلغارستان کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند و همچنین ده ها هزار گالن نفت به آب های خلیج عدن ریخته شد، اعتراف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنتاگون از انتقال اولین زندانی سعودی در بند گوآنتانامو به کشورش خبر داد

پنتاگون از انتقال اولین زندانی سعودی در بند گوآنتانامو به کشورش خبر داد