مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 اسفند 1396 ساعت 13:002018-02-22دانش

تدوین برنامه طبیعت درمانی خانواده محور ویژه کودکان طیف اوتیسم


تاثیر طبیعت بر کاهش مشکلات پردازش حسی، بهبود تعامل والد-کودک و کاهش نشانگان کودکان با اختلال طیف اوتیسم با هدف تدوین برنامه طبیعت درمانی خانواده محور؛ - ویژه این کودکان، در رساله دانشجوی دکتری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مریم رامشینی، دانشجوی دکتری روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی واحد علوم و تحقیقات در گفت وگو با روابط عمومی این واحد دانشگاهی در ارتباط با رساله خود گفت: پژوهش حاضر با هدف تدوین برنامه طبیعت درمانی خانواده محور؛ ویژه کودکان طیف اوتیسم و اثربخشی آن بر پردازش حسی، تعامل والد-کودک و نشانگان اختلال در این کودکان انجام شده است.

وی افزود: نتایج به دست آمده از این پژوهش نشان داد که برنامه طبیعت درمانی خانواده محور باعث کاهش برخی مشکلات پردازش حسی، بهبود تعامل والد-کودک، کاهش برخی نشانگان اختلال و آشنایی بیشتر این کودکان با طبیعت شد.

این محقق واحد علوم و تحقیقات افزود: با توجه به نتایج مثبت این پژوهش در مدت زمان اندک و مقرون به صرفه بودن این مداخله، می توان از این نوع روش درمانی در کنار سایر درمان های دیگر برای کودکان با اختلال طیف اوتیسم استفاده کرد.

وی بیان کرد: در این پژوهش 14 کودک 7-3 ساله مبتلا به اوتیسم با توجه به ملاک های خاص انتخاب و به صورت غیرتصادفی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین برنامه طبیعت درمانی خانواده محور ویژه کودکان طیف اوتیسم

تدوین برنامه طبیعت درمانی خانواده محور ویژه کودکان طیف اوتیسم