مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 اسفند 1396 ساعت 13:202018-02-28بين الملل

در کتابخانه بن لادن چه خبر بود؟


هنگامی که تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در سال 2011 به ابیت آباد پاکستان حمله کرده و بن لادن را کشتند، مجموعه ای از کتاب های او را نیز در ویلای محل سکونتش پیدا کردند.

- این کتاب ها از جانب دولت آمریکا در حال بررسی و تحلیل است و عناوین آن ها با عنوان "کتابخانه بن لادن" به مرور منتشر خواهند شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ایندیپندنت، با بررسی عناوین کتاب های متعلق به اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده، به نظر می رسد که او کتاب های منتقدان برجسته دولت آمریکا همچون نوآم چامسکی و گرِگ پَلاست را ترجیح می داده و در عین حال به طور کامل بر سیاست، حقوق و به ویژه تئوری های توطئه تمرکز داشته است.

در میان کتاب های یافت شده در محل اقامت او، کتاب هایی از تاریخچه اقدامات روشنفکران و استفاده از دسیسه های سیاسی در اداره آمریکا نیز وجود دارد.

مجموعه کامل یافت شده از مطالعات او همچنین ده ها گزارش و مطالب منتشر شده از اتاق فکرهایی درباره القاعده و گروه های مشابه آن را همچون گزارش کمیسیون 11 سپتامبر شامل می شود.

نخستین فهرست منتشر شده از کتاب های رهبر سابق القاعده، با عنوان "کتابخانه بن لادن" به شرح زیر است: - کتاب راهنمای قوانین بین المللی (آنتونی آست) - اسلام دموکراتیک مدنی: شرکا، منابع و استراتژی ها (شریل بنارد) - کشتن امید: مداخلات ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در کتابخانه بن لادن چه خبر بود؟

در کتابخانه بن لادن چه خبر بود؟