مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 اسفند 1396 ساعت 14:562018-03-01سياسي

وزیر ارشاد: شناخت بزرگان کشور به نسل جدید خودباوری می دهد


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شناخت بزرگان کشور به نسل جدید خودباوری می دهد، گفت: همایش ها فرصت بازکاوی اندیشه هایی است که می تواند امروز و فردای ما را بسازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از جهرم٬ سیدعباس صالحی ظهر امروز در دومین روز از همایش علامه خفری که در دانشگاه جهرم برگزار شد، اظهار داشت: جهرم شهرستان دانش٬ ایمان، جهاد و مقاومت شناخته شده و در طول سده های مختلف این عناوین را به نسل دیگر سپرده است.

وی افزود: این همایش ها فرصتی ایجاد می کند تا گسست نسلی را بیشتر شناسایی کنیم؛ نسلی که گذشته خود را نمی شناسد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وقتی بزرگانی مثل علامه خفری را مورد واکاوی قرار دهیم این شناخت ها به نسل جدید می تواند خودباوری دهد، بیان کرد: این همایش ها فرصت بازکاوی اندیشه هایی پیدا می کند که می تواند امروز و فردای ما را بسازند.

صالحی با اشاره به اینکه اسلام دین عقلانیت است و پیامبر اکرم(ص) در جدال جهل و عقل حرکت کردند، گفت: در دوره نخست که پیامبر اکرم(ص) مبعوث شدند در فضای عام عقلانیت سلبی تا ایجابی و در تقابل با صفات جهل بود.

وی، عصر دوم را عصر ترجمه دانست و بیان کرد: برخی فکر می کنند که مسیر ترجمه در جهان اسلام یک مسیر توطئه آمیز بود و مسیر طبیعی آن را نادیده می گیرند، در حالی که بنیان دعو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر ارشاد: شناخت بزرگان کشور به نسل جدید خودباوری می دهد

وزیر ارشاد: شناخت بزرگان کشور به نسل جدید خودباوری می دهد