مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 اسفند 1396 ساعت 22:212018-03-01سياسي

لایحه جامع وکالت ناقض استقلال وکلا است


نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس گفت: در صورت تصویب لایحه جامع وکالت در مجلس دیگر چیزی از استقلال وکلا باقی نخواهد ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از اردبیل، شکور پورحسین عصر امروز در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت که در سالن فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در صورت تصویب لایحه جامع وکالت در مجلس دیگر چیزی از استقلال وکلا باقی نخواهد ماند.

وی گفت: پنهان کاری در روند تهیه لایحه و نامحرم دانستن وکلا نگرانی های به جایی را ایجاد کرده است و چنین واقعیت دردناکی باعث شده تا عزم نمایندگان مجلس برای پیگیری آن دوچندان شود.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس با اشاره به اصل تفکیک قوا در قانون اساسی و لزوم تفکیک و استقلال زیرمجموعه های سه قوه تصریح کرد: کانون وکلا به عنوان یکی از با سابقه ترین نهادهای مدنی در کشور در مقابل بسیاری از فراز و فرودها در تاریخ فعالیت خود ایستاده است.

پورحسین افزود: این لایحه می تواند در انسجام بخشی به فعالیت های وکلا بسیار مفید و موثر باشد اما ایرادات قانونی دارد که لازم است هرچه سریع تر رفع شود.

وی اضافه کرد: لازم است نمایندگان مردم در مجلس با حساسیت بیشتر به این موضوع بپردازند تا این مساله باعث دور شدن از آرمانهای والای امر وکالت نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه جامع وکالت ناقض استقلال وکلا است

لایحه جامع وکالت ناقض استقلال وکلا است