مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 اسفند 1396 ساعت 15:502018-03-03بين الملل

کردها جنگ بودجه را در پارلمان عراق باختند


با تصویب بودجه سال 2018 عراق در پارلمان این کشور تلاش فراکسیون های کردی برای افزایش بودجه اقلیم کردستان عراق از محل بودجه عراق با شکست روبرو شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پارلمان عراق امروز شنبه برای تصویب بودجه سال 2018 عراق تشکیل جلسه داد و علیرغم بایکوت این نشست از سوی فراکسیون های کردی در پارلمان اقلیم کردستان عراق پارلمان به حد نصاب رسید و بدین ترتیب با تصویب بودجه عراق عملا سهمیه اقلیم همان 12 درصد باقی ماند.

مسعود حیدر، عضو کرد کمیته دارایی پارلمان عراق بعد از تصویب بودجه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: این اقدام پارلمان عراق در تصویب بودجه بدون در نظر گرفتن نظر فراکسیون های کردی تلاشی برای بحرانی ماندن وضعیت اقلیم کردستان عراق است.

وی افزود: ما اخیرا نشست هایی با مقامات دولت مرکزی عراق و به خصوص نشست اخیر روسای سه قوه داشتیم و پیشنهاد کردیم که 3 تریلیون از بودجه ذخیره عراق به اقلیم اختصاص یابد که این درخواست هم براساس شرایطی بود که صندوق بین المللی پول برای عراق در نظر گرفته است.

مسعود حیدر اضافه کرد: این درخواست بر این اساس بود که اقلیم کردستان عراق بتواند حقوق کارمندان را پرداخت کند اما احساس می کنیم اراده ای سیاسی برای باقی نگاه داشتن اقلیم در شرایط کنونی وجود دارد و در این مدت نه تنها بودجه استحقاقی اقلیم تصویب نشده بلکه فرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کردها جنگ بودجه را در پارلمان عراق باختند

کردها جنگ بودجه را در پارلمان عراق باختند