مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 اسفند 1396 ساعت 20:552018-03-04بين الملل

واکنش تند گروه های کرد عراقی به تصویب بودجه عراق


یک روز بعد از تصویب قانون بودجه عراق برای سال 2018 و اختصاص سهمیه 12 درصدی از این محل به اقلیم، گروه های سیاسی کرد عراقی در تلاش برای تجمیع آرا جهت عقب نشینی از فرایندهای سیاسی این کشور هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عرفات کرم، رییس فراکسیون حزب دموکرات کردستان عراق در پارلمان این کشور به رسانه ها اعلام کرد: فراکسیون های کردی در پارلمان عراق در واکنش به اقدام پارلمان عراق سه پیشنهاد به رهبران کرد عراقی ارائه کرده اند که در میان این سه پیشنهاد، بایکوت پروسه سیاسی در عراق و عدم مشارکت در انتخابات پارلمانی عراق از سوی کردها قرار دارد.

وی افزود: بغداد اقلیم کردستان عراق را به عنوان شریک در حاکمیت سیاسی عراق قبول ندارد و حالا مردم اقلیم خوب می فهمند که چرا همه پرسی برگزار کردند.

جعفر ایمنیکی، رییس پارلمان اقلیم کردستان عراق بعد از بازگشت هیأت کردها از نجف اشرف به رسانه ها، گفت: بهترین راه حل برای کردها در عراق عقب نشینی و بایکوت تمام پروسه سیاسی در عراق است.

وی افزود: گفت وگو و انتخابات و یا هرچیز دیگری در عراق فایده ای ندارد و به همین دلیل زمان آن فرارسیده است که کردها تصمیم نهایی خود را بگیرند.

مسعود حیدر، عضو فراکسیون جنبش تغییر در پارلمان عراق نیز در این خصوص اظهار کرد: باید همه متوجه باشند که اراده ای سیاسی برای تضعیف کردها در عرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش تند گروه های کرد عراقی به تصویب بودجه عراق

واکنش تند گروه های کرد عراقی به تصویب بودجه عراق