مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 اسفند 1396 ساعت 11:002018-03-11بين الملل

وزیر سابق دولت کاتالونیا به اسکاتلند رفت


یک وزیر سابق دولت منطقه کاتالونیا که در ارتباط با همه پرسی استقلال پاییز گذشته در این منطقه تحت تعقیب قرار گرفته و از این منطقه به تبعید خودخواسته در بلژیک رفت براساس گزارش ها به اسکاتلند نقل مکان کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، رسانه های اسپانیا گزارش دادند این وزیر سابق به نام کلارا پونساتی که به همراه کارلس پوجدمون، نخست وزیر سابق منطقه کاتالونیا اواخر اکتبر به بروکسل فرار کرده بود، به دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند بازگشته است.

پیشتر گفته شد که پونساتی به عنوان استاد اقتصاد در این دانشگاه تا تابستان گذشته فعالیت کرده و بعد از آن از فرصت انتصاب به عنوان وزیر آموزش در دولت سابق کاتالونیا استفاده کرد.

با وجود آنکه اسپانیا حکم بازداشت برای او صادر کرده دادگاه عالی این کشور حکم بازداشت اروپایی که در نوامبر برای پونساتی صادر شده بود را در اوایل دسامبر گذشته پس گرفت.

او و چهار وزیر سابق دیگر دولت کاتالونیا شامل خود پوجدمون از سوی مقام های اسپانیا متهم به شورش، فتنه گری و سوءاستفاده از بودجه عمومی شده اند و تنها اتهام اول آنها می تواند مجازاتی تا سقف 30 سال حبس را در پی داشته باشد.

مقام های قضایی اسپانیا به هنگام بازپس گیری حکم بازداشت اروپایی استدلال کردند که حفظ اعتبار این حکم می تواند پیچیدگی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر سابق دولت کاتالونیا به اسکاتلند رفت

وزیر سابق دولت کاتالونیا به اسکاتلند رفت