مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 اسفند 1396 ساعت 11:152018-03-13بين الملل

گفتگوی وزرای دفاع قطر و ترکیه درباره بحران در شورای خلیج فارس


وزرای دفاع قطر و ترکیه در دیداری درباره بحران دیپلماتیک میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و همچنین راه های تقویت همکاری نظامی دوجانبه گفتگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از الیوم السابع، خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر در دیدار با نورالدین جانیکلی، همتای ترکیه ای خود و ژنرال خلوصی آکار، رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه در دوحه درباره روابط دو جانبه میان دوکشور در زمینه نظامی و دفاعی، راه های تقویت و گسترش آن و تبادل مهارت های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گری گفتگو کرد.

در این دیدار درباره اوضاع و تحولات منطقه و در راس آن بحران دوحه، سوریه، لیبی و جنگ یمن گفتگو شد.

همچنین وزیر دفاع قطر با آکار دیدار کرد و دو طرف به بررسی آخرین تحولات روند عملیات نظامی شاخه زیتون ترکیه در عفرین به بهانه مبارزه با تروریسم و افراط گری پرداختند.

وزارت دفاع قطر اعلام کرد، سفر مقامات نظامی ترکیه به دوحه بیانگر عمق روابط استراتژیکی است که دو کشور را به یکدیگر مرتبط می کند و نشان دهنده تمایل آنها برای مبارزه با تروریسم، افراط گری، حفظ امنیت و ثبات منطقه است.

در حالی که به دنبال قطع روابط چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر با دوحه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور تنش در منطقه خلیج فارس جریان دارد، روابط ترکیه و قطر در ماه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی وزرای دفاع قطر و ترکیه درباره بحران در شورای خلیج فارس

گفتگوی وزرای دفاع قطر و ترکیه درباره بحران در شورای خلیج فارس