مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 اسفند 1396 ساعت 13:562018-03-17پزشكي

آنچه در مورد کودکان بیش فعال باید بدانید


دکترای تخصصی روانشناسی با اشاره به اینکه در کودکان زیر 6 سال بیش فعال، تجویز دارو باید با احتیاط انجام شود، گفت: گاهی این اختلال در دوران کودکی و نوجوانی از بین نمی رود و در 60 درصد کودکان تا بزرگسالی ادامه می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو"، ناهید حاجی سلیمانی دکترای تخصصی روانشناسی، در ارتباط با بیش فعالی کودکان اظهارداشت: اختلال کم توجهی و بیش فعالی یک اختلال روانی پزشکی است که پایه زیستی دارد و این اختلال مناطق مختلفی از مغز را درگیر می کند.

وی گفت: متاسفانه امروزه تشخیص این اختلال در بین کودکان و نوجوانان رو به افزایش است و گاهی حتی به اشتباه برچسب بیش فعالی به کودکان زده می شود.

حاجی سلیمانی گفت: گاهی این اختلال در دوران کودکی و نوجوانی از بین نمی رود و در 60 درصد کودکان تا بزرگسالی ادامه می یابد.

بیش فعالی می تواند به یکی از سه نوع کم توجه، بیش فعال تکانشگر یا نوع مرکب ظاهر شود.

دکترای تخصصی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی گفت: از نظر اغلب کتب روانشناسی و روانپزشکی خط اول درمان در این اختلال، دارو درمانی است، ولی توجه به این نکته حائز اهمیت است که سازمان غذا و داروی کشور هایی همچون امریکا هیچ دارویی را برای کودکان زیر سه سال مجاز ندانسته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه در مورد کودکان بیش فعال باید بدانید

آنچه در مورد کودکان بیش فعال باید بدانید