مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 اسفند 1396 ساعت 09:412018-03-20فرهنگي

مرمت قدیمی ‎ترین هتل ایران برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی


یک مسؤل میراث فرهنگی کشور از آمادگی قدیمی ترین هتل ایران پس از مرمت و سامان دهی برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد.

- مرمت قدیمی ‎ترین هتل ایران برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی " یک مسؤل میراث فرهنگی کشور از آمادگی قدیمی ترین هتل ایران پس از مرمت و سامان دهی برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد دیناری - رییس اداره میراث فرهنگی مشهد، با بیان اینکه به نما و منظر این اثر تاریخی آسیب هایی وارد شده بود، اظهار داشت: در تفاهم نامه ای بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و مالک در سال 96 طرح مرمت و سامان دهی نمای ورودی و تعویض درب و پنجره های هتل اجرا شد.

وی ادامه داد: این طرح از محل اعتبارات طرح حمایت از مالکان و بهره‎برداران آثار تاریخی و فرهنگی با اعتباربالغ بر 438 میلیون ریال انجام شده است.

دیناری درباره این اثر تاریخی اظهار کرد: این هتل در سال 1316 خورشیدی براساس الگوی معماری روسی ساخته شده و تزیینات به کار رفته در نمای اضلاع جانبی آن از قبیل: آجرکاری و نقش برجسته های اجرا شده با خمیر آجر پخته است.

وی افزود: همچنین تزیینات نقش برجسته سفالی با نقوش گیاهی و جانوری بر بالای هر یک از پنجره ها و پوشش سقف گهواره ای و چهار پوش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت قدیمی ‎ترین هتل ایران برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی

مرمت قدیمی ‎ترین هتل ایران برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی