مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 فروردین 1397 ساعت 11:212018-03-25سياسي

دژ رشکان؛ اقامتگاه بهاره پادشاهان اشکانی


ری، پایتخت بهاره پادشاهان اشکانی و منطقه اصلی برای برگزاری مراسم نوروز پادشاهان ساسانی بوده و دژ رشکان یادگاری از آن دوران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی را راهنمای خود در این امر قرار دهید و با سفر به استان تهران نوروزی به یادماندنی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

گزارش های قبلی تهران؛ بی نظیر در نوروز : *دژ 2300 ساله رشکان یادگاری از دوران کهن ری پایتخت بهاره پادشاهان اشکانی و منطقه اصلی برای برگزاری مراسم نوروز پادشاهان ساسانی بوده است، ری در لغت به معنی شهر سلطنتی است و جزء قدیمی ترین شهرهای دنیا محسوب می شود، این شهر در طول تاریخ یکی از مناطق مهم سیاسی، اقتصادی و دینی بوده و قدمت تمدن در آن به 8 هزار سال قبل از میلاد بازمی گردد و به خاطر همین قدمت بالا وجود آثار و نشانه هایی از دوران باستان در آن امری طبیعی است.

دژ رشکان در نزدیکی محله صفاییه شهرری و تپه چشمه علی قرار دارد، این دژ جزء قلعه های مستحکم این ناحیه بوده و محافظ هسته نخستین ری به شمار می رفته است و به مناسبت نام فخرالدوله دیلمی، فخرآباد هم خوانده می شود.

باستان شناسان معتقد هستند که دژ رشکان میراث به جا مانده از دوره نسبتاً طولانی اشکانیان یا پارتیان است اسم این دژ بزرگ، رشکان، هم از واژه ارشک که پایه گذار شاهنشاهی اشکانیان بود گرفته شده است (همان طور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دژ رشکان؛ اقامتگاه بهاره پادشاهان اشکانی

دژ رشکان؛ اقامتگاه بهاره پادشاهان اشکانی