مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 فروردین 1397 ساعت 10:502018-03-31فرهنگي

«چاپارخانه میبد» یک جاذبه فرهنگی بی نظیر در قلب شهر میبد


چاپارخانه میبد به دلیل کاربرد خاص آن در گذشته و معماری زیبای آن یکی از آثار تاریخی زیبا در شهر میبد استان یزد است که برای گردشگران جذابیت خاصی دارد.

- چاپارخانه میبد یک جاذبه فرهنگی بی نظیر در قلب شهر میبد چاپارخانه میبد به دلیل کاربرد خاص آن در گذشته و معماری زیبای آن یکی از آثار تاریخی زیبا در شهر میبد استان یزد است که برای گردشگران جذابیت خاصی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وجود چاپارخانه ها به عنوان مرکز تحویل و نگهداری امانت های دولتی و نامه های محرمانه، نگهداری و تیمار تعدادی اسب و پیک تازه نفس جهت ارسال نامه ها بسیار مهم بوده است و به همین علت آن را به صورت قلعه و دژ مانند ساخته اند تا کار حفاظت اسناد و نامه ها به راحتی انجام گیرد .

قرار گرفتن این بنا در کنار شاه راه قدیمی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است به نحوی که چاپارخانه میبد یکی از مراکز عمده پستی و چاپاری به شمار می آمده که در مسیر راه ری - کرمان قرار داشته و از دوران باستان تا پهلوی اول مورد استفاده بوده است .

این اثر تاریخی با ارزش یکی از بناهای دیدنی استان است که در دوران قاجار و به دستور امیرکبیر ساخته شده است .

چاپارخانه میبد پس از مرمت و بازسازی، امروزه به عنوان موزه پست مورد استفاده است و ماکت های بسیار زیبایی از پستچیان قدیمی و اسبانی که نگهداری می کرده اند به ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«چاپارخانه میبد» یک جاذبه فرهنگی بی نظیر در قلب شهر میبد

«چاپارخانه میبد» یک جاذبه فرهنگی بی نظیر در قلب شهر میبد