مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 فروردین 1397 ساعت 14:452018-04-03بين الملل

انتقاد از جایزه بوکر برای تغییر ملیت یک نویسنده


پس از تغییر ملیت یک نویسنده نامزد جایزه بوکر با فشار دولت چین انتقادها از برگزارکنندگان این جایزه مهم ادبی افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، وو مینگ ـ یی از تایوان کمتر از یک ماه پیش به عنوان یکی از نامزدهای جایزه بوکر بین المللی انتخاب شد و اعلام کرد از این که با ملیت "تایوانی" نامزد این جایزه مهم ادبی شده بسیار مفتخر است اما کمتر از دو هفته بعد با فشارهای دولت چین ملیت این نویسنده در وبسایت جایزه بوکر از تایوانی به "تایوان،چین" تغییر یافت که با انتقادهای زیادی در فضای مجازی مواجه شده است.

دولت چین معتقد است جزیره خودمختار تایوان که در فاصله 320 کیلومتری شرق چین واقع شده بخشی از خاک این کشور است.

وو مینگ ـ یی در واکنش به این اتفاق در صفحه شخصی خود نوشت که این تغییر ملیت بازتاب نظر شخصی او در این باره نیست و این موضوع را به برگزارکنندگان جایزه من بوکر بین الملل نیز اطلاع داده است و پس از آن بسیاری از کاربران اعتراض خود را در صفحه مجازی این جایزه ادبی ابراز کردند.

سخنگوی جایزه من بوکر در این باره اظهار کرد: سفارت چین از به کاربردن ملیت "تایوان" برای این نویسنده شکایت کرده و ما نیز با ارتباط با وزارت امور خارجه بریتانیا به این نتیجه رسیدیم از ملیت خنثی تر تایوان، چین برای وو مینگ ـ یی استفاده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از جایزه بوکر برای تغییر ملیت یک نویسنده

انتقاد از جایزه بوکر برای تغییر ملیت یک نویسنده