مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 فروردین 1397 ساعت 11:002018-04-05پزشكي

خطر بازگشت بیماری فلج اطفال به استان های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان


رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن از انجام عملیات تکمیلی فلج اطفال 18 تا 20 فروردین ماه و واکسیناسیون یک میلیون و یکصد هزار کودک خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید محسن زهرایی از انجام عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در تاریخ 18 تا 20 فروردین خبر داد و گفت: نوبت دوم عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با استفاده از واکسن خوراکی فلج اطفال از ساعت 8 صبح روز 18 فروردین تا 20 فروردین 1397 در سراسر کشور انجام شده و نزدیک به یک میلیون و یکصد هزار کودک زیر 5 سال صرف نظر از کامل بودن سابقه ایمن سازی، در طی این هفته مجدد واکسینه می شوند.

وی افزود: نوبت اول این عملیات در مناطق جنوبی کشور در تاریخ 8- 5 اسفند 1396 با پوشش کامل انجام شد.

رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن خاطرنشان کرد: بیشترین خطر بازگشت بیماری فلج اطفال در استان های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان است لذا در تمام مناطق شهری و روستایی این استان ها (مناطق تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی هرمزگان، جیرفت، بم، ایرانشهر، زاهدان و زابل) عملیات خانه به خانه انجام می شود و در سایر شهرستان ها، عملیات فقط در مناطق پرخطر تعیین شده انجام می شود.

زهرایی، شاخص های تعیین مناطق پرخطر را کلیه مهاجرین خارجی که در اردوگاه ها و یا خارج از اردوگاه ها اقامت دارند، کلیه خانوارهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر بازگشت بیماری فلج اطفال به استان های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان

خطر بازگشت بیماری فلج اطفال به استان های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان