مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 فروردین 1397 ساعت 01:502018-04-07فرهنگي

روایتی تئاتری از زندگی شاه پهلوی پس از ثریا و قبل از فرح


افشین هاشمی نمایشی را درباره برهه ای خاص از زندگی محمدرضا شاه پهلوی در تئاتر شهر به صحنه می برد.

- هاشمی که این روزها نمایش کمدی موزیکال شیرهای خان بابا سلطنه را در تئاتر شهرزاد روی صحنه دارد و قرار است نمایش دیگری را با نام پرواز به تاریکی از 26 فروردین ماه در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر اجرا کند، به ایسنا می گوید: این نمایش چند سال قبل در تماشاخانه آو به صحنه رفت ولی این بار با گروه بازیگران جدید اجرا می شود.

او که علاوه برکارگردانی و نویسندگی در این نمایش بازی هم خواهد کرد، پیش از این در سال 83 پرواز به تاریکی را در تالار ارشاد آبادان نمایشنامه خوانی کرده بود و بعد در آبان و آذرماه سال 90 آن را برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر آماده کرد که پذیرفته نشد، گرچه در همان زمان بنیاد ادبیات نمایشی در دهمین جشن سالانه خود، متن پرواز به تاریکی را به عنوان یکی از متون برگزیده سال انتخاب کرد.

به گفته هاشمی خیالِ این نمایش بین فروردین 1337 و آبان سال 1338 یعنی در فاصله زمانی پس از جدایی شاه از ثریا و پیش از ازدواج با فرح می گذرد.

طبق روزشمار تاریخ ایران؛ از مشورطه تا انقلاب اسلامی نوشته باقر عاقلی در تاریخ 23 اسفندماه 1336 اعلامیه دربار مبنی بر تصمیم جدایی بین محمدرضا پهلوی و ثریا اسفندیاری بختیاری انتشار یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی تئاتری از زندگی شاه پهلوی پس از ثریا و قبل از فرح

روایتی تئاتری از زندگی شاه پهلوی پس از ثریا و قبل از فرح