مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 فروردین 1397 ساعت 09:302018-04-12اجتماعي

واژه های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی در کتب درسی لحاظ می شود


مدیرگروه زبان و ادبیات فارسی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: با همکاری سازمان برنامه ریزی و تالیف درسی وزارت آموزش و پرورش واژه های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی به جای واژگان بیگانه لحاظ خواهد شد.

- حسن ذوالفقاری 22 فروردین ماه در حاشیه همایش کشوری دانش آموزی محتوا (pck) درآموزش ادبیات فارسی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: یکی از حوزه های مهم فعالیت فرهنگستان زبان و ادب فارسی، موضوع آموزش است.

وی با اشاره به وجود گروه زبان و ادبیات فارسی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی، افزود: مطالعه و پژوهش در مقاطع پیش از دانشگاه و پس از آن، رصد کردن مسائل آموزشی در این دو حوزه و انجام پژوهش هایی که منجر به راهکارهای عملی برای ارتقای سطح آموزشی زبان و ادبیات فارسی در مراکز آموزشی شوند، از فعالیت های این گروه در فرهنگستان است.

ذوالفقاری تصریح کرد: در حال حاضر طرح آزمون های مهارت های زبانی و ادبی از دانش آموختگان مقطع پیش دانشگاهی در 10 استان درحال اجراست و از هر استان تعدادی دانش آموز انتخاب شدند تا در چهار مهارت گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن به سوالات استانداردی پاسخ دهند.

استاد دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: هدف از این آزمون این است که بدانیم آموزش های مدرسه ای، تا چه حد این چهار مهارت را تقویت می کند و نتایج نشان داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واژه های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی در کتب درسی لحاظ می شود

واژه های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی در کتب درسی لحاظ می شود