مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 فروردین 1397 ساعت 08:262018-04-16پزشكي

رییس انجمن گوارش و کبد خراسان رضوی: آنچه در مورد هپاتیت B و C باید بدانید


رییس انجمن گوارش و کبد خراسان رضوی با اشاره به راه های انتقال هپاتیت B و C گفت: این دو بیماری ویروسی در صورت درمان نشدن و عدم کنترل فرد را مستعد سرطان اولیه کبد می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بهداشت و درمان "، حسن سعادت نیا در مورد هپاتیت B و C و برگزاری هفته سلامت گوارش که بر روی این دو موضوع متمرکز شده است، گفت: این بیماری در ایران و کشورهای مشابه ایران و حتی کشورهای پیشرفته یک معضل بهداشتی ـ درمانی به شمار رفته و طی چند دهه اخیر با واکسیناسیون هپاتیت B، شیوع آن به شدت کاهش یافته است و امروزه این نوع هپاتیت در ایران نیز به ندرت وجود دارد.

وی بیان داشت: هپاتیت C انتقال آن از طریق انتقال فرآورده های خونی بوده که اکنون بسیار نادر است و رفتارهای پرخطر جنسی، استفاده از سرنگ های مشترک در میان معتادین از عوامل ابتلا به این بیماری به شمار می رود.

رییس انجمن گوارش و کبد خراسان رضوی اظهار داشت: هپاتیت B اکثر مواقع در مراحل اولیه بدون علامت بوده و گاهی با بی اشتهایی، تهوع، زردی سفیده چشم و پررنگ شدن ادرار همراه است و رفتارهای پرخطر جنسی، سبب بروز انتقال این بیماری نیز می شود و هپاتیت C نیزدرابتدا اکثرا بدون علامت است وفقط ازطریق ازمایش خون تشخیص داده میشود و درموردهپاتیت c هنوز واکسیناسیون موثری نداریم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس انجمن گوارش و کبد خراسان رضوی: آنچه در مورد هپاتیت B و C باید بدانید

رییس انجمن گوارش و کبد خراسان رضوی: آنچه در مورد هپاتیت B و C باید بدانید