مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 فروردین 1397 ساعت 14:262018-04-16پزشكي

ابتلای 10 درصد بیماران کشورهای توسعه نیافته به عفونت های بیمارستانی


رییس بیمارستان رضوی از ابتلای 10 درصد بیماران کشورهای توسعه نیافته به عفونت های بیمارستانی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از مشهد، رضا سعیدی ظهر امروز در کنفرانس علمی کنترل عفونت های بیمارستانی و آموزش بهداشت دست که در بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در بیمارستان حوادث مختلفی رخ می دهد که برخی ناخواسته بوده، اما برخی مسائل قابل پیش بینی و قابل پیشگیری است و باید بر این قسمت متمرکز شد.

وی افزود: گاهی یک بیمار بعد از عمل جراحی و انتقال به بخش ممکن است، به دلیل یک غفلت کوچک، بیمار به نوعی از عفونت بیمارستانی مبتلا شود و فوت کند که امکان دارد، این آلودگی توسط دست یک پرسنل منتقل شود و این سهل انگاری کار تمام مجموعه را هدر دهد، سبب عفونت و بستری طولانی مدت می شود و هزینه های اضافی و مرگ و میر را منجر می شود.

رییس بیمارستان رضوی با اشاره به ابتلای 10 درصد بیماران کشورهای توسعه نیافته به عفونت های بیمارستانی، گفت: به طور میانگین در کشورهای توسعه یافته 7 درصد بیماران دچار عفونت های ناشی از مراقبت سلامت می شوند.

سعیدی ادامه داد: در اروپا، بیش از 4 میلیون بیمار درگیر عفونت های بیمارستانی و عفونت های ناشی از مراقبت سلامت می شوند که حدود 16 میلیون روز اضافه بستری در اروپا ایجاد می شود و 37 هزار مرگ به طور مستقیم یا غیرمستقیم ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای 10 درصد بیماران کشورهای توسعه نیافته به عفونت های بیمارستانی

ابتلای 10 درصد بیماران کشورهای توسعه نیافته به عفونت های بیمارستانی