مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 فروردین 1397 ساعت 08:402018-04-17دانش

ساخت دستگاه توانبخشی جدید برای کودکان مبتلا به اوتیسم


دستگاه یکپارچگی حسی اوتیسم به منظور هماهنگ سازی و یکپارچه سازی حواس پنج گانه در کودکان اوتیستیک، توسط محقق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ساخته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آرزو فقیهی، فارغ التحصیل رشته مهندسی برق و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تحقیقات آموزشی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات که موفق به ساخت این دستگاه شده است، همراه با گروهی دانش آموزی در سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران 2018 شرکت کرده و به مقام نایب قهرمانی این مسابقات دست یافته است.

وی درباره کارکرد این دستگاه در زمینه هماهنگ سازی و یکپارچه سازی حواس پنج گانه در کودکان اوتیستیک، گفت: این دستگاه با تقویت و تعدیل حواس پنج گانه باعث تشخیص و تصویرسازی در ذهن کودکان اوتیستیک شده و به درمان آنها کمک می کند.

به گفته فقیهی، دستگاه یکپارچگی حسی اوتیسم بیشتر جنبه توانبخشی دارد و در کلینیک های توانبخشی مورد استفاده کاردرمان ها قرار می گیرد.

محقق واحد علوم و تحقیقات، با بیان اینکه دستگاه یکپارچگی حسی اوتیسم نمونه خارجی ندارد و برای اولین بار در ایران ساخته شده است، خاطرنشان کرد: این دستگاه چون نمونه دیگری در دنیا نداشته است، موفق به راهیابی به مسابقات اختراعات Itex2018 مالزی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه توانبخشی جدید برای کودکان مبتلا به اوتیسم

ساخت دستگاه توانبخشی جدید برای کودکان مبتلا به اوتیسم