مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1397 ساعت 14:052018-04-22اجتماعي

سرانه بالای تولید زباله یزدی ها نگران کننده است


معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست استان یزد ضمن گرامیداشت روز زمین پاک، گفت: هر یزدی روزانه حدود 600 گرم زباله تولید می کند که این رقم نسبت به استاندارد دنیا، - زیاد و نگران کننده است.

حسن اکبری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، متوسط تولید زباله در دنیا به ازای هر نفر را 400 گرم خواند و گفت: تولید حدود 600 گرم زباله در روز از سوی مردم یزد بسیار بالا و نگران کننده است.

وی افزود: بیشتر این زباله های تولیدی قابل تفکیک شدن نیستند و بعد از آلودگی از یکدیگر جدا می شوند لذا تولید بیش از حد این زباله ها یک معضل است که باید قوانین مربوطه در این زمینه جدی تر اعمال شوند.

اکبری در رابطه با اهمیت گرامیداشت روز زمین پاک، بیان کرد: این روز می تواند بهانه ای برای نمادین کردن فرهنگ تولید کمتر زباله و اهتمام به تفکیک آن باشد چرا که طبیعت یک ظرفیت مشخصی برای نگهداری و بازیافت زباله دارد و تولید بیش از حد زباله می تواند منجر به آلودگی و نابودی طبعیت شود.

این مسئول با تاکید بر این که هیچ اقدامی در رابطه با حفظ طبیعت و مقابله با تولید بیش از حد زباله موثرتر از فرهنگ سازی نیست، در این باره خاطرنشان کرد: قطعاً مدیریت همه افراد جامعه در این رابطه غیرممکن است و هرکسی باید خود را مدیریت کند که البته این مدیریت در مورد تولیدکنندگان عمده زباله مانند کارخانه ها،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه بالای تولید زباله یزدی ها نگران کننده است

سرانه بالای تولید زباله یزدی ها نگران کننده است