مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1397 ساعت 15:202018-04-22فرهنگي

حضور اساتید مطالعات فیلم جهان در جشنواره ی فجر


مدیر علمی و دانشگاهی سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از حضور دو استاد مطالعات فیلم جهان در جشنواره جهانی فیلم فجر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،طبق گزارش رسیده؛شهاب اسفندیاری مدیر علمی و دانشگاهی سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره حضور استادهای صاحب نام مطالعات فیلم جهان در این دوره جشنواره گفت: پروفسور لوسیا نجیب استاد رشته سینما در دانشگاه ریدینگ انگلستان است و قبلاً رییس مرکز مطالعات فیلم دانشگاه لیدز در انگلستان بوده و یکی از پژوهشگران ارشد و استادان پیشکسوت در حوزه مطالعات سینمای جهان به حساب می آید.

وی همچنین حوزه تحقیقاتش بیشتر متمرکز بر رویکردهای چندگانه به سینمای جهان، موج های نو و سینماهای جدید، رئالیسم سینمایی و مفهوم بین رسانه ای است.

وی در تشریح مفهوم مطالعات سینمای جهان و دلیل پیدایش این مفهوم بیان کرد: مطالعات سینمای جهان یک اصطلاح خاص و شاخه جدیدی در حوزه مطالعات فیلم است که تمرکزش بر سینمای کشورهای غیراروپایی و آمریکایی است چون در دانشگاه های غربی بیشتر تمرکز بر سینمای آمریکا و اروپا است و این مساله باعث شده سینمای جهان که بخش عمده تولیدات جهانی را برعهده دارد، در بحث مطالعات فیلم نادیده گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور اساتید مطالعات فیلم جهان در جشنواره ی فجر

حضور اساتید مطالعات فیلم جهان در جشنواره ی فجر