مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1397 ساعت 14:312018-04-24دانش

باقری مطرح کرد سهم کمتر از 3 درصدی آموزش عالی از بودجه کل کشور


با وجود این که امسال با 2.

9 دهم درصد آموزش عالی بالاترین میزان بودجه را به خود اختصاص داده، اما به طور کلی کمتر از 3 درصد منابع کشور سهم آموزش عالی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس"، باقری قائم مقام وزیر علوم در نخستین همایش نقش آفرینی دانشگاه ها در اقتصاد ملی که امروز با حضور حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی، معاونین آموزشی و پژوهشی وزارت علوم و روسای دانشگاه ها در پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: توفیقات آموزش عالی طی دهه های اخیر مرهون زحمات اعضای هیات علمی، مدیران آموزش عالی و سایر مسئولان حوزه های دیگر است که برای تهیه زیرساخت های لازم آموزشی و پژوهشی در سراسر کشور خون دل خورده اند بنابراین نمی توان نقش دانشگاه ها در تقویت اقتصاد ملی را نادیده گرفت.

وی افزود: ما در سال 57 که دانشگاه ها را تحویل گرفتیم، 57 درصد جمعیت کشور بی سواد بودند که خوشبختانه در طول چهل سال اخیر تعداد دانشجویان کشور به حدود 4.

5 میلیون نفر و اعضای هیات علمی نیز به هشت هزار نفر افزایش یافت.

قائم مقام وزیر علوم ادامه داد: خوشبختانه روند تولید علم در مقالات بین المللی طی دهه های اخیر نیز موضوع مهمی بوده است که باید گفت، این وضعیت در قبل از انقلاب بسیار ضعیف بود، بطوری که در آن زمان فقط 2700 عنوان مقاله ث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باقری مطرح کرد سهم کمتر از 3 درصدی آموزش عالی از بودجه کل کشور

باقری مطرح کرد سهم کمتر از 3 درصدی آموزش عالی از بودجه کل کشور