مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 اردیبهشت 1397 ساعت 10:502018-04-27دانش

عباس سحاب و هشتاد سال تلاش برای کارتوگرافی ایران


عضو هیات علمی گروه فرهنگ و زبان های باستانی و ایران شناسی دانشگاه تهران از برگزاری مراسم بزرگداشت "عباس سحاب" پدر دانش کارتوگرافی ایران و تولید کننده اولین کره جغرافیایی و اطلس های جغرافیایی ایران در دانشگاه تهران خبر داد.

- عضو هیات علمی گروه فرهنگ و زبان های باستانی و ایران شناسی دانشگاه تهران از برگزاری مراسم بزرگداشت "عباس سحاب" پدر دانش کارتوگرافی ایران و تولید کننده اولین کره جغرافیایی و اطلس های جغرافیایی ایران در دانشگاه تهران خبر داد.

علی شهیدی در گفت وگو با ایسنا با بیان این که این آیین بزرگداشت توسط دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، انجمن ایران شناسی و موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب برگزار می شود، افزود: در این مراسم از کتاب 80 سال کارتوگرافی، یادنامه استاد سحاب با ارایه 50 مقاله از استادان ایران شناسی، تاریخ و جغرافیا و کارتوگرافی ایرانی و اروپایی که در 500 صفحه چاپ شده است، رونمایی می شود.

به گفته ی این ایران شناس در این آیین استادان تاریخ، جغرافیا و ایران شناسی دانشگاه تهران؛ محمدتقی رهنمایی، محمود جعفری دهقی، طهمورث ساجدی، ابراهیم مقیمی، ناصر تکمیل همایون، عباس سعیدی، داریوش بوربور، جمشید کیان فر، محمدعلی سیفی، محمدرضا سحاب و چندتن از محققان خارجی سخنرانی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عباس سحاب و هشتاد سال تلاش برای کارتوگرافی ایران

عباس سحاب و هشتاد سال تلاش برای کارتوگرافی ایران