مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 اردیبهشت 1397 ساعت 12:452018-05-06بين الملل

درخواست غول های نفتی برای رد شکایت نیویورک سیتی


پنج شرکت از بزرگترین شرکت های نفتی جهان از یک قاضی آمریکایی خواستند شکایت نیویورک سیتی را که بدنبال مسئول شناختن آنها بابت هزینه های مربوط به تغییرات جوی است، - رد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از بلومبرگ، شرکت های BP، شورون، کونوکو فیلیپس، اکسون موبیل و رویال داچ شل استدلال کردند که دادگاه فاقد اختیارات لازم برای حل مسائلی بوده که تاثیرات عمیقی برای اقتصاد جهانی، روابط بین الملل و امنیت ملی آمریکا دارند.

این شرکت ها اعلام کردند شاکیان تلاش می کنند از قانون جریمه ایالتی برای ساماندهی فعالیتهای این شرکت ها در سطح بین المللی که نقش کلیدی در تمامی بخش های اقتصاد جهانی دارد، ایفا کنند.

آنها از جان کینان، قاضی منطقه ای آمریکا که بر این پرونده نظارت دارد خواستند همانند سایر قضات که شکایت های مشابه را رد کردند، برخورد کند.

به گفته این شرکت ها، ادعاها در خصوص تاثیر گازهای گلخانه ای بر محیط زیست، باید تحت قوانین فدرال و نه قوانین ایالتی در نظر گرفته شوند.

قانون فدرال اجازه نمی دهد چنین ادعاهای مشابه نیویورک دنبال شود.

نیویورک بزرگترین شهر آمریکاست که در ژانویه از شرکت های نفتی شکایت و ادعا کرد آنها بزرگترین شرکت های سهامی عام جهان هستند که در گرمایش جهانی نقش داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست غول های نفتی برای رد شکایت نیویورک سیتی

درخواست غول های نفتی برای رد شکایت نیویورک سیتی