مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 اردیبهشت 1397 ساعت 07:562018-05-07پزشكي

تأثیر استفاده از آسپرین در پیشگیری از سرطان


عضو انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران گفت: محدودیت مصرف گوشت کبابی و سرخ کرده و استفاده از آسپرین از عواملی است که در پیشگیری از ابتلا به سرطان کلورکتال موثرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مونا ملک زاده، متخصص رادیوتراپی و انکولوژی در ارتباط با سرطان روده بزرگ اظهار داشت: این سرطان شامل دو نوع رکتوم (انت های روده) و کولون است که در جهان نسبتاً شایع بوده و جزء چهار علت سرطان در جهان و سومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان به شمار می رود.

عضو انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به اینکه سرطان روده بزرگ در کشور های غربی نسبت به جوامع سنتی شیوع بیشتری دارد، افزود: البته این نوع سرطان در ایران نسبت به شیوع مرگ و میر قابل توجهی دارد که دلیل عمده نداشتن طرح غربالگری کشوری است.

این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی گفت: در دنیا دستورالعمل غربالگری سرطان کولون وجود دارد و ساده ترین روش غربالگری، بررسی و معاینه انتهای روده، آزمایش خون مخفی در مدفوع و در نهایت رکتوسکوپی و کلونوسکوپی است.

ملک زاده افزود: غربالگری سرطان روده بزرگ چهار تا پنج سال پیش در ایران در شهر های کم جمعیت شروع شد، ولی در حال حاضر دستورالعمل کشوری جامعی برای آن اجرا نمیشود در حالی که توجه به این مسئله بسیار ضرورت دارد و سرطان کولون با غربالگری قابل ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر استفاده از آسپرین در پیشگیری از سرطان

تأثیر استفاده از آسپرین در پیشگیری از سرطان